top of page

Intervjuu hingevenna Erki Laansaluga

Updated: Dec 27, 2020



Vennalik intervjuu hingevenna Erki Laansaluga


Erki on tegelikult mu kauaaegne sõber ja on aidanud mind väga palju minu heliteraapia tegemiste käima saamisel, sealhulgas ka video loomisel ja on üldse hea suhtluspartner, kellega vaimsetel teemadel filosofeerida - käies hetkeks kosmoses ära ning maandudades tagasi oma kahele maisele jalale suure armastusega. Mind panevad tema puhul alati imestama tema massist eristuvad mõttekillud väga paljudel aladel. Erki on justkui avatud entsüklopeedia.


Seega siin on meie intervjuu.



Tervitus Erki. Tore, et saame teha nõnda vahva intervjuu vormis vennaliku energiavahetuse ja oled valmis mõndadele küsimustele vastama, mis mulle tundub, et võiks ka teisi lugejaid huvitada. Tean, kuidas iga inimese kogemuslugu on väga eriline ja täis erinevaid elutarkusi, mis võiks luua laias tõe spektris terviku. Kas tegeled palju ka vaimsusega ja isetervendamisega. Räägi, kas ja kuidas sa selleni jõudsid?

Erki: Vaimsuse teemadel arutades peaks esmalt ilmselt ära defineerima, et mida me mõtleme sõna „vaimsus“ all. Mõni mõtleb teadlikku eluviisi, kus ta jälgib oma emotsioone, mõtteid ja tegusid. Mõni aga mediteerimist ja tseremooniaid.

Mina defineerin vaimsust enda jaoks lahti umbes nii: „Eluviis, kus toimub pidev püüdlus elada suuremas harmoonias oma hinge ja ümbritsevaga - tehes seda kõike suures hoolivuses, armastuses ja kaastundes“. Selle definitsiooni järgi võib mõni vahva vanaema, kes kõigile süüa pakub ning hädasolijaid lahkelt aitab, olla palju vaimsem kui inimene, kes kodus igapäevselt mediteerib. Kindlasti ei ole vaimsus võistlus ja kes „kõige kiiremini valgustumiseni tahab jõuda“ on vist asjast natuke valesti aru saanud.


Maakeeli öeldes – vaimsus on hoolivus, kaastunne ja armastus sinu enda keha, hinge ja sind vahetult ümbritseva keskkonna ja inimeste suhtes.





Ma olen siis vaimsusega teadlikult tegelenud juba alates gümnaasiumist (ehk 8-9 aastat tagasi). Ma hakkasin teadlikult jagama kaastunnet „nõrgemate“ suhtes. Olin koolis alati see „hääletoru“, kes õigluse eest seisis ja nõrgemaid kaitses. Ei kannatanud ebaõiglust, mida õpetajad või kaasõpilased üksteise suhtes korraldasid. Proovisin alati suhteid siluda ja harmooniat luua, kuid tegin seda omamoodi – nalja ja tähelepanu uutele teemadele pööramisega.


Kui sa küsid, et millal mul tekkis mõistmine, et ma olen hingestatud olend, nii-öelda jumala osa maa peal, siis see vist saabus esimese teadliku armastuse meditatsiooniga.Olin siis vist 14-aastane, kui lugesin taolisest foorumist nagu para-web erinevatest paranormaalsetest asjadest. Ühel päeval sattus minu ette kaitseingliga ühenduse võtmise meditatsioon. Meditatsioon ise oli oma olemuselt lihtne: kujustad ette, et hingad sisse puhast Maa õhku ning hingad välja puhast armastust, mida ma siis kujutasin ette südamekujuliselt ja heleroosalt maakera üle ujutamas.


JA SEE TÖÖTAS!

Ma sain sügava ühenduse. Tol ajal arvasin, et kaitseingliga, aga nüüd nimetan seda oma kõrgemaks minaks. See oli kogu keha valdav hea tunne, iga rakuga tundsin, kuidas ma olen hoitud ja armastatud. Selline ülevoolav energia tuli kehasse lihtsalt hingamisega.

Kujutad ette? 14-aastane poiss saab iseseisvalt ilma lisaainete ja abivahenditeta lihtsalt teadlikult hingates sellise kogemuse osaliseks. See kogemus jäi tookord sinna, kus ta jäi - elu läks edasi, aga ega see mul ära ei ununenud. Mõnele üksikule inimesele jagasin ka oma kogemust.


Mõned aastad hiljem, umbes 16-aastasena hakkasin aktiivselt uurima, et mis siin maailmas päriselt toimub. Juba lühikese eluga olin aru saanud, et käib pidev headuse ja kurjuse võitlus ja kurjusel tundub olevat kogu aeg rohkem jõudu, rohkem juhtivaid positsioone, rohkem hääleõigust jne. Ja nii see teekond algas ja kestab siiani.

Tänasel päeval olen jõudnud mõistmiseni, et peab olema oma elus ka praktiline. Ainuüksi unistamisest ja mediteerimisest ei piisa. Kuigi see on väga oluline. Siis sa tunned ära hetke, kui sa peaksid hoopis mingi artikli kirjutama või video looma või isegi petitsiooni allkirjastama. Kõik, mis toetab harmoonilisema maailma loomist.

Minu igapäeva hingepraktikad on nädalasõnumite kanaldamine ja iga nädal ühe sõnumi või aspektiga töötamine.


Teise praktikana ma kasutan endale kalliks saanud juhendatud meditatsioone, mis on nii hästi meelde jäänud, et oskan neid ka oma peas iseseisvalt läbida. Juhendatud meditatsiooni juures on väga oluline enne uurida juhendaja tausta ja tunnetada juhendaja energiat. Kui seal puudub kaastunne või see on egoistlikust vaatepunktist tulnud, siis ma pigem ei kasutaks. Mine sa tea, äkki on mingi peidetud energia, mis ei ole sinu kõrgeimaks hüvanguks.


„Ussisõnad“, mida ma kasutan

Valgus Valgus on mu ees Valgus on mu sees. Valgus on mu ümber

ja mina selle sees


Olen korduvalt tundnud, kuidas see puhastab vampiiridest, nähtamatutest pahalastest ja toob hästi iseendasse kohale. Valgus tähistab siin luulelõigus „elavat teadvust“ ja need sõnad õpetas mulle Rabasaare Valve.

Mis puutub isetervenemisse, siis olen 100% looduseusku. Ma olen jõudnud arusaamiseni, et loodus ei tee vigu ja loodus on geniaalne. Loodus on see viis, kuidas see keegi, kes meid lõi, nimetame teda siis Loojaks (või Jumalaks) meiega suhtleb ja abistab.

Kui sa oskad näha, oskad kuulata, oskad vaadata, siis looduses on vastused kõigile sinu küsimustele. Eriti, mis puudutab isetervenemist. Samas tuleb osata õigeid küsimusi küsida, eks?


Ravimtaimed, metsa tervendav vägi, terapeutilised toiduained, värske õhk, eetervälja tervendav väli – see on see, mis meid terveks teeb. Toitude sisse on peidetud seesama eeterenergia ja kui sa seda sealt välja ei küpseta, võib see saada sinu keha osaks.

Allopaatiline meditsiin on viimaste sajandite leiutis. Ravimeetodid, mis on vanad ja ajale hästi vastu pidanud, vot neis on mingi sügavam tõde sees. 5000+ aastat ja endiselt sööme mingist juurikast tehtud leeme ja taimelehest tehtud teed. Midagi selles ravijoogis ikkagi töötab, muidu me seda ei ju ei teeks nii pikalt, või mis? (naerab)

Söögiharjumustest

Olin pikalt „kõigesööja“. Ei valinud väga, mida suhu toppisin, peaasi, et hästi maitses. Aga ühel hetkel hakkas mingi sisemine hääl kõnelema. Ta rääkis midagi sellist: „Erki, see olukord ei kesta igavesti. Ka sinu elujõud ükskord raugeb ning ei suuda enam kõike valimatult süüa ja teha“. Ja siis ma hakkasin mõtlema selle peale, et kuidas elada terve ja õnnelikuna pikk elu.

Eluiga on küll ülemaailmselt pikenenud, kuid hoopis halvemini on lood „tervena elatud eluaastatega“ mis on pidevas languses. See tähendab, et aina nooremaid inimesi tabavad nii-öelda „vanainimeste“ haigused ning aina varasemasse ikka on langenud „vananemise“ sümptomid. Kroonilised haigused, mis enne kimbutasid 60ndates inimesi, kimbutavad nüüd juba 50ne aastaseid ja paljusid 20- ja 30-aastaseid.

Pani kohe sügavalt mõtlema.




Ja et seda ennetada, pead mõtlema oma kehast kui kõige hinnalisemast investeeringust. Inimestel, ka minul on vahel raske hinnata seda, mis on “tasuta” käes. Aga kui me vaatame lähemalt, siis kõige väärtuslikumad asjad siin elus tulid meieni tasuta.

Tasuta tulid näiteks meie kehad, meie hinged, meie unistused, meie suhted, meie väärtused, meie sõbrad. Ja neid kipume alaväärtustama. Ma isiklikult proovin hoopis vastupidi läheneda elule ja hinnata asju nende tõelise väärtuse järgi, mitte ainult rahalise numbri järgi.


Tean, et oled ka suur austaja/huvitundja erinevate teraapiliste valdkondade ja nende mõjude osas kaasaarvatud heliteraapia ja muusikateraapia. Olen sügisel rääkinud oma videotes ja tähtsustanud igale ühele endale sobivama tasakaalustava terapeutilise valdkonna leidmist (eriti pimedatel aegadel). Seega millist rolli on su elus mänginud näiteks helid ja muusika peale meelelahutusliku otstarbe?

Oojaa, väga hea küsimus. Jaa, muidugi on mul muusikaga sügav suhe.

Meelde tuleb kohe lugu ühest uuringust, kus uuriti IQ-taseme ja muusikalise eelistuse suhet. Olgu ära öeldud, et IQ-tase ei näita tervikpilti inimese intelligentsusest, aga mingi info sealt ikka saab. Ja seal uuringust jäi meelde, et popmuusikat kuulasid inimesed, kelle keskmine IQ oli 80-95 ringis, klassikalist rokki juba 100 ringis, räpp ja hip-hop kuskil seal vahepeal - Tegelikult uuriti artistide kaupa ja see erines väga artistide kaupa - aga mis oli hämmastav oli see, et skaala täiesti teises osas peaaegu, et üksinda istus klassikaline muusika - Beethoven, Bach, Vivaldi jt. Eks järeldusi saab igaüks ise teha, aga üks on kindel - muusika mõjutab või seostub meie igapäeva elu ümbritsevat energiat väga tugevalt.

Kui sa oled väga positiivses olekus, kõrges sageduses või armastusest tulvil, siis sünget räppi ei kipu kuulama. Samas on ka vastupidi, kui sa oled depressiivses olekus või masenduses, siis sa tahad kuulata midagi, millega sa resoneerud - kedagi, kes on samas “jamas”, mis sinagi.


Mis ma ise peamiselt kuulan?


Mulle meeldivad sellised artistid nagu Rändaja, Silver Sepp, Mari Kalkun või Ruja ja välismaa omadest kuulan näiteks Formidable Vegetable või Nahko.

“Tunnen end seda intervjuud andes taas nagu väikse lapsena, kui lasteaias sai üksteise sõbrapäevikuid täidetud ja küsimused olid: Mis on sinu lemmikjook? Lemmikfilm? (naerab)”

Aga nagu ma ka enne mainisin, siis mul on mediteerimiseks ka oma heliread.

Võib-olla huvitav fakt on see, et ma kuulan vahel sügava ajutöö soodustamiseks selliseid helisid, mida ingliskeeles kutsutakse binaural beats. Ja minu puhul nad aitavad.


Ja muidugi on mul kodus teraapiate tarvis Tiibeti kõlakellad, metallist Tiibeti helikauss ja mõned muusikariistad veel. Neid on väga mõnus ka koosistumistel välja tuua ja kohe on näha, et ärev õhkkond, mis enne oli, stabiliseerub kui keegi hakkab teraapilist muusikat mängima.


Viimasel ajal on tegelikult minu omamoodi heliteraapiaks nii-öelda taskuhäälingud e. podcastid. See ei ole küll muusika, aga mingis mõttes viib aju teisele sagedusele ning rahustab ja loob uut maailmapilti, mis siin ja praegu võib-olla veel ei eksisteeri.

Ka linnulaul, metsakohin, vihma sabin ning tuule vihin on minu heliterapeudid. Nii et jah, teraapilised helid on väga mitmekülgselt ja väga sügavalt mu ellu sisse põimunud.

Mis on sinu energilisena püsimise valem? Kas kõik saavad olla sama energilised?

Igaüks on individuaalne selles osas. On mingid trikid kindlasti, aga pikas perspektiivis on ainuke püsiv viis olla kõrges ja väekas energias vaid siis kui sa oled saanud tugeva ühenduse Emamaa ja oma Tegeliku Minaga.

Vastus on jah, et kõik saavad olla sama energilised (või veelgi energilisemad), aga selleks ei ole imerohtu ja see tavaliselt ei sünni üleöö.

Kui sa oled kontaktis oma Tegeliku/Kõrgema Minaga, siis sa võtad väga selgelt vastu otsuseid nagu näiteks mida süüa, mida kuulata, kellega koos viibida jne. Tajud kohe ära, et kas see olukord või situatsioon teenib sind ja annab jõudu juurde või hoopis takistab ja pidurdab sind ning on õppetund, mis tuleb kiirelt ära õppida.



Aga universaalselt aitavad kindlasti kõikide kehade puhul


● puhas toitumine e. süüa võimalikult sellisel viisil nagu loodus seda mõtles

● loovad tegevused - tantsimine, laulmine, joonistamine

● värskes õhus liikumine - mõte ja liikumine on väga tihedalt seotud. Aju ja keha saab mingil huvitaval kombel energiat juurde, kui me end liigutame

● puhastuskuurid/paastud - pea ees nendesse ei tasu tormata ning tasub enne uurida, aga julgeks soovitada toidurikkaid puhastuskuure. Kui on mingi tõsisem terviseprobleem, siis kindlasti arutada spetsialistiga eelnevalt läbi ja paastu soovitaks vaid inimestele, kelle kehad on suures osas rämpsust puhtad ja vajalike toitainetega toidetud.

● vaimsed kohaoleku praktikad. Mind aitab näiteks sõna “fookus” või sõna “teadlikkus” . Neid sõnu valjult või mõttes öeldes tulen tavaliselt kohale ja olen siin ja praegu. Nii tuleb kogu hingevägi sinuni praegusesse hetke looma kõige olendite kõrgeimaks hüvanguks.


Su pere ja sina tegelete palju Meditsiinimeediumi Anthony Williami info levitamisega Eestis. Miks sa seda teed?

Kui sa oled näinud kannatusi nii lähedalt nagu mina ja mõistad, et tervel inimesel on lihtne haiget hukka mõista sõnadega “mõtle positiivselt” ja “see on kõik sinu peas”, siis mingil hetkel käib mingi tranformatsioon. Sa saad aru, et mõtlemine ei ole lõplik tõde. Elame väga põneval ja keerulisel ajastul korraga - praegu on tervislike eluviiside hoidmine ning puhta elukeskkonna saavutamine raskem kui kunagi varem. Ahvatlused on suuremad kui kunagi varem ja on palju tegureid, mis ei allu meie otsesele kontrollile.

Ja selle tulemusel on meil krooniliselt haigete inimeste hüpe olnud drastiline. Ja aina nooremalt.

Terve ühiskond algab tervest inimesest

See mõistmine saabus minuni juba enne Meditsiinimeediumi info saabumist. Meil on raske ehitada uut ja tervemat ühiskonda, kui meil suur osa inimesi vaevlevad mingi tervisehädaga või on emotsionaalselt katki. Uue ehitavad ikka terved inimesed. Minu lihtne talumehe loogika ütleb - no siis tuleb inimesed terveks ju teha. Vähemalt need, kes terveks soovivad saada - anda neile võimalus ning tõene informatsioon kasutamiseks.

Meditsiinimeedium Anthony William


Ja siis soovituse kaudu nagu ikka head raamatud liiguvad, jõudis meie pereni õigel hetkel Anthony Williami esimene raamat “Meditsiinimeedium”. Lugesime usinasti läbi ja kuna häda oli suur, siis oli ka abi kõige lähem.


Pärast isaks saamist on meie pere joonud iga hommik 500ml ilma suuremate vahepausideta sellerimahla, teinud detox smuutit ja lülitanud välja peaaegu kõik kahju tekitajad toiduained ning kahjulikud (ja tihti peidetud) lisaained.


Ma pean ütlema, et kui hakkasin toidule lisaks juurde võtma kvaliteetseid toidulisandeid, vähenes mu söögiisu märgatavalt. Keha on tark. Sain aru, et mitte mul ei ole kalorite puudus, mis paneb kogu aeg isutama, vaid vitamiinide ja mineraalide puudus. Sain selle korda ning õhtused isud praktiliselt kadusid.


Miks me seda siis teeme, sai vist juba vastatud, kuid lisaks veel, et see on naturaalne inimloomuse osa aidata teisi inimesi ja olendeid. Kui miski on inimest südamepõhjani liigutanud ning suurest hädast välja aidanud, tahab ta seda ju teistega jagada, kellel võivad olla samad probleemid, kas pole?


Seda inimlikku headust on näha hästi katsetel, mida tehakse väikestel lastel, kus on näha, et rikkumata laps aitab kaaslasi ja vanemaid inimesi meeleldi, ilma igasuguse tagamõtteta. Päris põnev - hoiame seda inimlikkust eneses. Või taastame selle endis kui see on kaotsi läinud.



Kas sellerimahl on tõesti tänapäeva imeravim? Kui kaua sina oled sellerimahla joonud?

Olen sellerimahla joonud alates 2018 aasta teisest poolest ja joon tänase päevani. See, mis regulaarne mahla joomine minu kehaga on teinud, on ime. Mu seedimine töötab paremini kui kunagi varem, ma tunnen kohesest tagasisidet oma kõhust, et kas mingi toit sobib mulle või mitte. Isegi nii kaugel, et päeva esimeses pooles ma saan nüüd hakkama ilma rasvadeta ning ainult sellerimahla, smuuti ja kerge hirsipudru najal.

Imeravimiks ma teda ei nimetaks - tekitab võib-olla vale arusaama, aga kohe kindlasti on ta ravimtaim. Ja kui sa suures kontsetratsioonis tarbid ravimtaimi, siis sa võid kindel olla, et su kehale avaldab ta teatud mõju. 12 põhjust, miks sellerimahla juua on näha siin pildil - see võtab ülevaatlikult kokku sellerimahla tuuma. Rohkem infot sellerimahla kohta saab lugeda Meditsiinimeediumi raamatutest ja meie blogis. Artiklit saab lugeda siit.


Mida Anthony William räägib vaimsusest? Ja hinge tervendamisest?

Kuna Anthony elab USA-s, siis tema nii-öelda hingeline ja vaimne lähenemine on natuke teistmoodi kui Eestis, aga kui sa oskad vaadata läbi tema silmade, siis tegelikult räägib ta üpriski samadest asjadest, millest Eesti vaimsed õpetajadki, lihtsalt teiste sõnadega.

Näiteks esimese raamatu lõpus räägib ta, kuidas erinevate inglitega ühendust võtta. Ingel on võib-olla kristlik nimetus, Eestis kasutatakse tihti inglite poole pöördudes ka sõna valgusolend. Aga ta räägib näiteks, kuidas pesemise ajal või vee joomise ajal näiteks veeinglite abi paluda. Tegelikult on seal mitukümmend erinevat inglit välja toodud ning õpetused, kuidas nende poolde pöörduda. Muu hulgas on seal rahuingel, valgusingel, usuingel, tervendamisingel, sünniingel jt.

Hinge tervendamine


Hinge tervendamiseks on Anthony Williamil mitmeid ja aina lisanduvaid juhendatud meditatsioone - näiteks üks juhendatud meditatsioon, mis on küll inglise keeles, aga mida soovitan on “Free as a bird meditation” (tõlge - “meditatsioon vaba kui lind”), mis ongi just hingehaavade tervendamiseks ning ajuneuronite taastamiseks mõeldud meditatsioon.

Ja seda vaimset materjali on veel väga palju Meditsiinimeediumi raamatutes, veebilehel, taskuhäälingutes ja mujal.


Erinevad asjatundjad räägivad toitumisalal erinevaid seisukohti toitainete tasakaalule ja nende tarbimisele. Mida on öelda seekord Anthony Williamil kalorite lugemises ja nii-öelda makrotoitainete tasakaalus hoidmises (rasvade, süsivesikute ja suhkrute tasakaalukas tarbimine)? Miks võib temal olla rohkem õigus kui teistel?

See on hea küsimus. Sellele küsimusele vastamiseks peab alustama natuke kaugemalt.

Mõnes mõttes on Meditsiinimeediumi infoga lihtne. See on üpriski must-valge. Inimene kas usub või ei usu tema infot. Asi ei ole heas või halvas, vaid asi on info tõesuses.

Kuna tema info allikaks on Kaastunde Vaim ja ta ei varja seda ning seda on tema infos väga tugevalt tunda, siis olen kohanud inimesi, kes võtavad Meditsiinimeediumi infost 90% tõena ja selles 10% ülejäänus ta eksib. Või isegi 99% on tõde, aga vot selles 1% ta küll eksib. Mõistad paradoksi, eks? Kõike nägev ja tundev Kaastunde Vaim ütleb 99% õigesti, aga 1% -ga eksib?


Muidugi üle oma varju ei hüppa ja me liigume tervenemise suunal päev korraga, kuid esimene samm probleemi lahendamisel on probleemi tunnistamine või teisisõnu probleemi avastamine. Tõese info kätte saamine võib olla tihti võti, kuidas info tervendama hakkab.

Muidugi tuleb seejuures hoida kainet mõistust ja peab usaldama iseenda sisetunnet ja küsima endalt pidevalt: “Kas see info teenib mind või mitte?”.


Samas tuleb aru saada ka hetkedest, millal ego saab lüüa ning siis põhimõtteliselt ollakse uue info vastu. Või kui inimene on 20 aastat mingit meditsiinisüsteemi õppinud ja süvenenud ja nüüd tuleb ütleb keegi, et suur osa sellest on poolik tõde või lausa vale. Tean omast käest, et seda on raske alla neelata, aga see ongi osa õppimisest ja inimeseks olemisest.

Meditsiinimeedium ei ole teadlane, vaid meedium, kes soovib teha teaduse ja inimkonnaga koostööd, et leida tõeseid ja abistavaid vastuseid. Ja tema fookus ei ole jah kaloritel ega makrotoitainete tasakaalul. Makrotoitainetest räägib ta niipalju, et me oleme puuviljasuhkru puuduses ning rasva ja valgu (muideks valke võrdsustab ta tihti rasvadega) ülekülluses. Ta on avalikustanud saladuse, et rasva-valguvajadus on müüt, mida meile on sisse söödetud 20.sajandi algusest saadik propaganda abil. Tegelikult on hoopis meie maksad glükoosinäljas ning puuviljade, datlite, mee ja muude naturaalsete magustajate menüüsse toomine aitaks. Makrotoitainete maailma suhkruhirmul ei ole teaduslikku alust ning pigem tuleks keha saada optimaalselt töötama, siis suudab keha kõik ülesanded, mis talle antakse,

edukalt sooritada.


Kas Anthony Williamil on nüüd rohkem õigus kui teistel, jääb iga inimese enda otsustada. Enda puhul võin öelda, et ma tahan kaalust hoopis juurde võtta, aga puhtal peamiselt elusal toidul elades on seda väga raske saavutada - lihtsalt ei jõua ega taha rohkem süüa kui vajalik.


Tood Eestisse ka Anthony Williami soovitatud Vimergy toidulisandeid. Kas need tõesti aitavad? Tunduvad esmapilgul päris kõrge hinnaga.

Jaa, hakkasime tõepoolest tooma Vimergy toidulisandeid Eestisse. Saime ametlikeks edasimüüjateks Eestis ja puha.


Kui sa USA Amazoni tagasisidesid, Meditsiinimeediumi järgijate blogisid, Instagramme vaatad, siis sa näed, et täiega aitavad. Muidugi on täieliku tervenemise eelduseks ka menüü kriitilise pilguga üle vaatamine, kuid toidulisandid aitavad väga tugevasti tervenemisele ja tervena püsimisele kaasa. Eriti talvisel perioodil kui kodumaist värsket kraami napib, tuleb keha teadlikult toetada erinevate vitamiinide ja mineraalidega. Kas siis pühendada veel lisaaeg värske toidu söömisele ka talvisel perioodil või mugavam variant on võtta regulaarselt kvaliteetseid toidulisandeid, see on juba täiesti vaba valik.

Võtame näitena Vimergy vedela tsinksulfaadi.

Tsink pakub tuge metabolismi ja immunsüsteemi normaalseks toimimiseks. Ta on lisaks ka võimas antioksüdant. Tsingi probleem meie toidulaual seisneb selles, et meie toit ei sisalda seda enam piisavas koguses. Miks? Sest meie põllumajanduslikud praktikad sh. mürgitamine ja väetamine on uhunud taimedele omastatava tsingi muldadest välja, selle niiöelda tapnud, hävitanud. Lisaks on mikroorganismid, kes nii-öelda “uut tsinki” taimedele sünteesivad mullas pideva mürgitamisest tuleneva rünnaku all. Isegi mahepõllumajanduslikud alad – sest mürgid levivad ka läbi õhu. Mikroorganismid, tänu kellele taim omastab mineraale, on intensiivpõllumajanduses löödud tasakaalust välja. Nii ei jõuagi porgandi, kartuli, teravilja ja salati sisse enam piisavas koguses tsinki. Ja sealt edasi ei jõua see ka inimese kehasse.


Seetõttu on tekkinud vajadus kehale lihtsasti omastatav tsinki juurde võtta. Kuigi ametlikult öeldake, et toidulisandeid juurde ei pea võtma, kui toitutakse mitmekülgselt, siis 21. sajandi kontekstis ma julgen selles kahelda.

Tsink on eriti oluline, kui tahad püsida sügis-talvisel perioodil haigustest vaba ning tugeva immuunsusega. Kõige parem tõrje viiruste vastu on meie enda immuunsüsteem, kas pole?

Põnevad numbrid

Me tegime arvutusi ja saime muuhulgas teada, et üks annus Vimergy vedelat tsinki sisaldab sama palju tsinki kui näiteks seitse tassi peterselli. Ja petersell on veel kõrge tsingi sisaldusega. Paneb asja perspektiivi? Tegelikult on kvaliteetne toidulisand oma hinda väärt.

Regulaarsel tarbimisel jätkub ühest pudelist ühele inimesele kuni kaheks kuuks. Ostad nädalas 2 bensiinijaama kohvi vähem ja sul on juba raha koos. Tegelikult on asi prioriteetides.

Anthony William ütleb selle peale nii:„Väike annus kvaliteetset toidulisandit on su tervisele parem kui suur annus ebakvaliteetset toidulisandit. Madala kvaliteediga toidulisand võib sinu enese teadmata su kehale hoopis kahju tekitada.“

Nii et kui sa juba nagunii ostad mingi toidulisandi, siis tasub osta kvaliteetne ja sellise firma toode, kes on turu peal oma väärtust tõestanud, või näiteks meie puhul lisaks ka Meditsiinimeediumi poolt soovitatud.

Vimergy tooted on ennast ka praktikas tõestanud ja nüüd me tutvustame neid ka Eestis, et ka eestlased saaksid osa ühtedest maailma parimatest toidulisanditest.


Kui inimesel ei ole raha, et mahetoitu, kalleid toidulisandeid ning tervislikke valikuid igapäevaselt teha, siis mis valikud tal on?


Kindlasti on valikuid. Ei pea esmajärgus tõesti tormama kõige kallimat toitu ja toidulisandeid ostma. Teoorias üsna lihtsad, kuid emotsionaalselt väga rasked muudatused võivad teha suuri muutusi.



Säästuvariantidena võib proovida näiteks

Monotoitumist, mis on toitumiskava, kus sa sööd ainult ühte toiduainet, näiteks kartulit, erinevas vormis. Isegi mahekartuli kilohind on suhteliselt odav. Sellest, kuidas teha monotoitumist, räägib Anthony William pikemalt oma kõige viimases raamatus.


Radikaalsete rasvade vältimine - see tähendab, et ei prae enam toite ega lisa ahjuroogadele õli, vaid eelistad aurutamist, keetmist või isegi toorest puhast toitu. Kui rasvade järele isu siiski on, siis naturaalse rasvad ja väikses koguses (näiteks avokaado). Proovi järele, kuidas mõjub. Tuntavate tulemuste saavutamiseks ei piisa ainult ühest päevast, kuid ka see aitab palju ning annab maksale vajaliku puhkuse rasvade lõhustamisest ning ta saab hakata keskenduma keha puhastamisele.


Raviteed - eestlastele teada tuntud ning viimasel ajal on märgata suuri tõusulaineid nende tarbimises. Näiteks nõgest, angevaksa, piparmünti, saialille, kummelit, võilille, üheksavägist, pärnaõisi ja muid taolisi. Vanarahva tarkused, mis muud. Regulaarne ravitee toetab su tervist igal juhul. Lisa lusikatäis kuumtöötlemata mett jahtunud tee hulka ning superkombo on valmis. Mesi + ravitee = lihtne ravitoonik sinu tervise heaks.


● Kas sul on raha, et osta üks õun? Osta mittemahe õun ja koori see enne söömist lihtsalt ära. Sa ei kujuta ette ka, kui suure teene oma kehale sa teed puhtalt õunte lisamisega oma menüüsse. Kui need juba on su menüüs, siis suurenda kogust. Tee sama teiste puuviljadega.


Tänulikkus - panin siia lõppu konksuga variandi, aga kohe seletan miks. Olen avastanud, et kui sa avaldad siirast tänu oma toidu valmistajale või üldse inimestele, kes sind regulaarselt aitavad (näiteks vanavanemad, kes sulle head toitu toovad või sõber, kes sulle tervisliku smuuti välja teeb) siis seda enam tuleb su ellu sarnaseid juhtumeid. See võib olla üks viis, kuidas ilma rahata ikkagi head ja kvaliteetset toitu süüa. Ole tänulik abistajatele ja sind aidatakse palju rohkem :). Ja väljenda oma tänulikkust - kirjuta postkaarte, saada lilli, tee armas pühendatud video, mis iganes sul seest loomulikult tuleb.

Aga toidulisanditest rääkides, siis meil on plaanis lisaks Vimergy’le veel teisi tootjaid Eestisse tuua ja poodi müügile võtta. Kõik muidugi 100% Meditsiinimeediumi infoga kooskõlas, puhtad ja lisaainete vabad. Nende teiste tootjate hind peaks jääma hinna mõttes keskklassi.

Aga fakt on see, et odavalt kvaliteetset toidulisandit toota ei saa. Odav toidulisand on tihti mahuaineid ja ebavajalikke lisaaineid täis, mis võivad kasu asemel hoopis su tervisele kahju teha. Või siis puudub neis odavates toidulisandites kontroll raskmetallide sisalduse suhtes. Umbes 90% toidulisandi tootjaid ostab oma toidulisandi koostisained samadest maailma ladudest, kus need seisavad aastaid ja aastakümneid, enne kui need sealt odavalt välja ostetakse. Nende kvaliteet on nutune.


Kui sa tahad toidulisandeid osta, aga raatsid vähe kulutada, siis osta parem üks või kaks kvaliteetset toidulisandit, mis sind päriselt teenivad. See üks toidulisand võib juba anda sulle vajaliku energiasüsti ning motivatsiooni, et oma hingeteekonnal tugevalt edasi minna. Kui ma ostaks ainult ühe toidulisandi ja rohkem ühes kuus osta ei saaks, siis see oleks kahtlemata Vimergy vedel tsinksulfaat.



Aitäh sulle, Erki. Ma loodan, et see intervjuu inspireerib kõiki, kes seda loevad, sest mina seda tunnen kasvõi juba ühte suvalist telefonikõne sinuga tehes, hehe. Lugeja, võib-olla alustad homme näiteks esimese kimbu sellerimahla pressimisega? Eriti kui just eelmises Hingetunni facebooki postituses rääkisin oma lühiajalisest füüsilisest läbipõlemisest adrenaliini rohkuse tõttu ning mõistsin kuidas hakata taas maksa ning neerupealisi taastama ja toitma.


Aitäh sulle, Indrek. Igal juhul julgen sellerimahla soovitada. Ja lugejale soovin ma tugevat tervist, jõudu ja jaksu. Olgu valgus, soojus, headus ja armastus sinu sisemiseks nõuandjaks siin maapealsel teekonnal ning muidugi olge terved!



Erki Laansalu minu sõber ja Elusväli e-poe juht

P.S. Elusvälja perefirma tegemisi saad jälgida nende blogis või liitudes Elusväli personaalse uudiskirjaga, mille leiad leheküljelt https://elusvali.ee/blogi







Kui teile meeldis minu artikkel ja sooviksite kursis olla järgmiste postitustega/tegemistega/üritustega (kontserdid, heliteraapia, loengud vms), mis ma korraldan või milles võtan osa, siis võite lehe kõige all pool olevasse e-maili kasti oma e-posti kirjutada või meeldivaks panna Indrek Himma Hingetund facebooki lehe, et saada läbi selle teavitusi :)

819 views0 comments

Related Posts

See All
bottom of page